Saturday, September 30, 2017

Cara Mudah Check Tracking Barang Dari US Yang Menggunakan USPS

Biasanya jika kita membeli barang dari US secara online,rata-rata penjual disana akan menggunakan USPS.USPS ini kira milik kerajaan US atau National Courier ,sama seperti POS MALAYSIA atau POSLAJU iaitu National Courier.

Kadar jika menggunakan national courier lebih rendah dan ekonomi berbanding courier lain seperti Fedex,DHL,UPS,TNT dan sebagainya.

Bagi saya,saya lebih prefer jika seller US menggunakan USPS kerana ia mudah,ekonomi,coverage untuk alamat Malaysia luas sebab Bila parcel USPS masuk Malaysia,Pihak Pos Malaysia yang akan take over atau hantar parcel tersebut.Jadi,tiada masalah dari segi coverage.Tak kira lah duduk ceruk mana sekalipun,Pihak Pos Malaysia akan hantar parcel tersebut.






Berikut adalah cara untuk check tracking USPS.

 Pertama : Pergi ke website 





Result yang keluar.Semua detail ia akan tunjukkan.

Apa yang saya suka pasal USPS ini,ia link dengan Pos Malaysia.Kita juga boleh check tracking USPS melalui website poslaju.





Result dari website Poslaju menunjukkan parcel saya telah menuju ke Malaysia,dan OTW to Malaysia.







Saya recapped semula apa kelebihan2 menggunakan servis USPS

- Mudah
- Murah/ekonomi
- Coverage di Malaysia luas sebab Pos Malaysia yang akan handle bila parcel USPS masuk Malaysia

Saya amat mencadangkan USPS untuk item daripada US. :)


Tags : Track & Trace , Tracking number ,Poslaju

Share this

1 Response to "Cara Mudah Check Tracking Barang Dari US Yang Menggunakan USPS"