Wednesday, September 20, 2017

Bagaimana Nak Customize Blog Supaya Jadi Lebih Menarik & Mesra SEO


Saya nak kongsikan dengan anda bagaimana rupa blog saya yang dulu nya buruk sekarang nampak lebih kemas,teratur susunan nya dan lebih penting ianya mesra SEO.

Pernah dengar tak tentang Fiverr.com ?

Sebenarnya disini lah saya telah mendapatkan khidmat pakar2 digital dari luar negara modified saya punya blog.

Fiver.com ini ialah satu marketplace online yang terkenal dan seorang pemasar internet wajib tahu lah pasal Fiverr .Kalau tak tahu,maknanya dia bukan pemasar internet yang sebenar.

Fiverr ini menawarkan tugasan & perkhidmatan (biasanya produk digital) dengan harga serendah USD5 .Murah kan?

Dalam Fiverr ini kebanyakannya freelance,yang mana mereka tawarkan kepakaran yang ada kepada pelanggan merata dunia.Sekarang ini,lebih 3 juta servis yang ada ditawarkan dlm Fiverr.

Bagi saya,saya banyak guna fiverr untuk hal2 berkaitan web programming,web design,design poster ,banner,logo ,customize blog,design ecover dan macam2 lagi.

Saya customize template blog saya cuma USD5 . Kalau kita upah designer di Malaysia.Saya rasa tak lari RM100 .Agaknya lah.

Siapa2 yang tercari2 grafik designer ke,programmer ke,copywriter ke.Boleh lah cuba cari pakar2 dalam Fiver.com . Mereka2 ini semuanya profesional.Buat kerja cun.Memang recommended lah.

Cara daftar Fiverr.com ?



Cukup senang,klik ''Join" ,lepas itu daftar saja dengan guna akaun facebook atau google email anda.

Nak senang,guna facebook.

Cara mendapatkan khidmat di Fiverr.com ?



Contoh pada gambar diatas,anda ingin mendapatkan khidmat macam diatas.

Klik ''Proceed to Order ($5) "



Terus klik "Proceed to Payment"



Login ke dalam PayPal akaun anda.

*Bagi yang belum akaun PayPal dan nak tahu cara buka akaun PayPal,boleh rujuk tutorial ini.











Selesai.Senang saja kan?


Demikian lah perkongsian saya tentang fiverr.com ,marketplace online yang menempatkan pro freelance seluruh dunia yang menawarkan kepakaran masing2 dengan harga serendah USD5 .

Saya berharap dgn apa yang dikongsikan akan memberi manfaat buat anda semua.

Sekian terima kasih dan salam hormat.

Share this

0 Comment to "Bagaimana Nak Customize Blog Supaya Jadi Lebih Menarik & Mesra SEO"

Post a Comment