Sunday, August 20, 2017

Shopee Malaysia - Tempat Shopping Online Yang Ohsem

Terdapat banyak online marketplace atau pasaraya online di Malaysia.Antara yang popular di kalangan Malaysian ialah Zalora,Lazada,Mudah.my,11 streets,eBay,Lelong dan lain-lain.

Ada satu lagi tempat shopping online yang best di Malaysia,ia baru lagi tak silap saya,dalam 2-3 tahun lepas agaknya.Betulkan saya jika saya salah.

Shopee? Pernah dengar tak tentang Shopee ? Kebelakangan ini,memang banyak yang saya dah shopping di Shopee ni.Bagi saya,ia satu tempat shopping yang best,selamat dan banyak barang yang murah-murah.Nak bisnes dalam Shopee pun FREE.


Bagi pengguna Android,boleh klik disini untuk download Apps Shopee ini.

Shopee ni sangat mudah,nak cari barang yang nak dibeli hanya dengan Hashtag saja.Macam IG.Sempoi..





Boleh kumpul points yang boleh ditebus.




Shopee juga menawarkan 'Shopee Guarantee',jika barang tak terima ke,barang tak sama seperti di iklankan ke,kita boleh dapat semula wang kita itu.

Satu lagi,duit yang kita bayar pada seller tidak akan masuk terus dalam akaun seller.Sebaliknya,Shopee akan bertindak sebagai pihak ketiga untuk Hold duit tersebut sebelum ianya di depositkan pada seller.Macam PayPal :) 

Duit anda selamat,tiada istilah ditipu atau menipu lagi.


Serius,barang dalam Shopee memang terlajak murah.Sparepart phone pun saya order dalam ni.Haha.Lepas tu,jual balik.Untung woo..Haha.. 

Duit anda selamat ber shopping di Shopee,siap ada Extend Shopee Guarantee lagi.

Kalau nak refund atau return barang,siap ada button untuk perkara tersebut lagi.Memang bagus Shopee ni. :) Harap Shopee rewards lah saya kan sebab puji melebih ni...Hahaha. Gurau2 jer..

Shopee - siap ada function untuk Chat dengan seller lagi tu..





Shopee - Ada button Follow macam IG.Sempoi kan??



Demikian lah,sedikit sebanyak tentang Shopee.bagi saya ia memang satu pengalaman yang menarik ber shopping di Shopee.

Saya pun baru saja lagi tahu tentang Shopee ini,isteri saya yang beritahu saya pasal Shopee.Jika dulu saya selalu shopping di Lelong,sekarang lebih banyak & kerap di Shopee. :)

Baru 21 week ,join Shopee.Ada store juga dalam Shopee.Hehe.



Rear camera iphone 5 RM31.50,terlajak murah.Kalau hantar kedai phone,mahu kena caj RM250 siap pasang. ;)


Link download untuk Android,klik disini.

Bagi pengguna Iphone/Ipad,boleh search Shopee Malaysia di App Store.

Diharap dengan perkongsian yang tidak seberapa ini dapat memberi sedikit pencerahan buat anda semua.

Jangan lupa share post ini supaya lebih ramai yang akan beroleh manfaat.

Terima kasih.Salam hormat.












Share this

3 Responses to "Shopee Malaysia - Tempat Shopping Online Yang Ohsem "

  1. Nk tanya , apa maksud tanda seru yg bila kita hantar chat dekat seller tu? Kita kena block ke?

    ReplyDelete
  2. Nk tanya , apa maksud tanda seru yg bila kita hantar chat dekat seller tu? Kita kena block ke?

    ReplyDelete
  3. It's additionally a smart thought to change your POP email account watchword all the more frequently. newsletter design

    ReplyDelete